Linz. A kde sú linecké koláčiky?

Ráno sa prebúdzame do zamračeného dňa a dážď visí na vlásku. Raňajky opäť doviezlo autíčko. Sedíme na lavičke pár krokov od rieky, okolo nás kačky, pred nami výhľad na hrad. Vychutnávame si raňajky a kľud pred ďalšou etapou.

3. etapa Kaiserhof - Linz

S prvými kvapkami si obliekame pršiplášte. Už po pár kilometroch v meste Aschach zastavujeme, tentokrát už na desiatu. Každému dva jogurty a žemľa k tomu a môžeme pokračovať. Zatiaľ sme šli po pravej strane Dunaja a keď sa nám naskytne príležitosť prejsť kompou na druhý breh, hneď ju využijeme.

3. etapa Kaiserhof - Linz
3. etapa Kaiserhof - Linz (zdroj: Zdroj: Danube Cycle Path 2017, http://www.donauregion.at/en/danube-brochures.html)
Dnes nám počasie veľmi nepraje
Dnes nám počasie veľmi nepraje (zdroj: AS)
Ale dobrá nálada nás neopúšťa
Ale dobrá nálada nás neopúšťa (zdroj: AS)
Ideme kompou na druhý breh
Ideme kompou na druhý breh (zdroj: AS)
(zdroj: AS)
Hurá Linz!
Hurá Linz! (zdroj: AS)
A smutná správa. Už len 229 km zážitkov a sme vo Viedni
A smutná správa. Už len 229 km zážitkov a sme vo Viedni (zdroj: AS)
O chvíľu sme v kempe
O chvíľu sme v kempe (zdroj: AS)

Na začiatku Linzu sa odfotíme, veď je to naše prvé rakúske veľké mesto na trase. Kemp je trochu za mestom. Rozložíme si stan, pripravíme veci na spanie a vyrážame na prehliadku Linzu. Ide sa nám veľmi príjemne – naľahko. Najprv navštívime informačné centrum, kde fasujeme mapy a urobíme si plán, čo pozrieme. Sme na Hlavnom námestí, ktorému dominuje stĺp Najsvätejšej trojice z roku 1771 a budova starej radnice. Linz je so svojimi 200 tisíc obyvateľmi tretie najväčšie mesto Rakúska. Ďalej pokračujeme k Mozarthaus, kde tento génius skomponoval v roku 1783 Linzer Symphonie. Obdivujeme aj Landhaus a navštívime aj najväčší kostol v Rakúsku s kapacitou 20 000 osôb. Volá sa Neuer Dom alebo aj Mariä-Empfängnis-Dom. Keď sa spustí dážď, skryjeme sa v nákupnom centre, kde si zároveň kúpime večeru. Tú si už vychutnáme v stane. Soňa tentokrát prekvapila svojim apetítom. Bez mrknutia oka „spráskala“ 40 deka šalátu. Márne sme sa s Filipom nádejali, že nám niečo zvýši.

A ešte k tím lineckým koláčikom. Na naše sklamanie sme v Linzi na ne nenarazili, asi sme slabo hľadali. Ale vraj je to najstarší koláč na svete a naozaj odtiaľto pochádza.

Hlavné námestie v Linzi
Hlavné námestie v Linzi (zdroj: AS)
Mozarthaus
Mozarthaus (zdroj: AS)
Landhaus
Landhaus (zdroj: AS)
Neuer Dom
Neuer Dom (zdroj: AS)
Interiér kostola
Interiér kostola (zdroj: AS)
Prsteň Nibelungov
Prsteň Nibelungov (zdroj: AS)
Filip obdivuje moderné električky v centre mesta
Filip obdivuje moderné električky v centre mesta (zdroj: AS)

Ráno sa už vyčasilo a pretože kemp je v blízkosti jazera, vládne nad krajinou opar. V kempe sme sa zoznámili s mladou nemeckou rodinkou, s asi ročnou dcérkou. Vybrali sa z Nemecka až do Viedne a putujú už skoro tri týždne. Keďže občas aj pršalo a ich dcérka sa ešte rada pohybuje plazením, kúpili jej nepremokavý overal, nech si dieťa užije. So Soňou sa hneď skamarátili. Odteraz ich budeme pravidelne stretávať v kempoch a občas aj cestou. Zaujímavé je, že nás väčšinou predbehnú a keď mi dorazíme, oni už majú postavený stan. No Nemci, ešte stále za nimi zaostávame...

Obzrieme si ešte jazero, namočíme si v ňom aspoň nohy a vyrazíme na našu najdlhšiu etapu. To však na začiatku dňa ešte netušíme. Vždy máme len približný plán a miesto kde budeme kempovať si vyberieme až v priebehu dňa. Závisí to od toho, koľko zastávok si cez deň spravíme a čo navštívime.

Ráno v kempe sa Soňa hrá na au pair
Ráno v kempe sa Soňa hrá na au pair (zdroj: AS)
Pleschinger See pri kempe
Pleschinger See pri kempe (zdroj: AS)
Aspoň si namočíme nohy
Aspoň si namočíme nohy (zdroj: AS)

Dnes sa nám podarí aj stratiť a navštívime koncentračný tábor Mauthausen. Ako to dopadne? O tom až nabudúce.

Andrej Šverha

Som zvedavý a to ma „núti“ cestovať. Rád objavujem nové miesta a nových ľudí. Čo ma charakterizuje? Sú to tieto myšlienky: "Mali by sme byť šťastní, že žijeme v tejto krajine, a to za akýchkoľvek podmienok. Aj sociálne slabší majú to, čo v mnohých krajinách nemá 90 percent ľudí. Už v Užhorode, päť kilometrov od našich hraníc, je iný svet." A môj druhý rozmer je: "V roku 2018 publikoval časopis The Lancet štúdiu, na ktorej sa zúčastnilo viac ako milión účastníkov. Výsledok bol jednoznačný - jazda na bicykli je druhou z najlepších aktivít zameraných na odbúravanie stresu (prvou bol kolektívny šport). Cyklisti zažívali až o 21,6 percenta menej dní, keď boli v zlom duševnom rozpoložení ako tí, ktorí nešportovali vôbec." Zoznam autorových rubrík:  CykloturistikaCestovanieNezaradenéSúkromné