Rumunská riviéra a bulharská Varna

Musím sám seba pochváliť, ako som to vynikajúco naplánoval. Z Bukurešti odchádzame v nedeľu ráno, premávka je minimálna a my sme veľmi rýchlo na diaľnici.

Zo začiatku musíme ísť pomalšie, lebo povrch je z panelov a pri vyššej rýchlosti máme pocit, že sa auto rozpadne. Cestou dvakrát prekračujeme Dunaj a príjemným prekvapením je, že za mosty nemusíme platiť. Aj keď som čítal, že sú spoplatnené.

Pre spestrenie môjho rozprávania pridávam pár autentických poznámok z denníka dcéry Soni o dnešnom dni (4.8.2013), ktoré bola ochotná publikovať. Dokresľujú takýto "relaxačno - poznávací" typ dovolenky z pohľadu dospievajúcej dcéry. Zároveň vyhlasujeme, že počas dovolenky nebolo ublížené žiadnemu dieťaťu, nedošlo k ich zraneniu ani týraniu a mali zabezpečenú primeranú stravu. :)

Úryvky z denníka:

„Dnes som na svoje pomery vstala dosť neskoro, až o 6.48.“

„Zrazu som zbadala more, boli sme na Mamai. Konečne som sa cítila ako na dovolenke.“

Most cez Dunaj
Most cez Dunaj (zdroj: AS)

Ideme navštíviť delfinárium, cestou trochu poblúdime, ale aspoň vidíme aj čo sme neplánovali. V cene vstupenky je aj návšteva mikrorezervácie, ktorá približuje život v delte Dunaja. Predstavenie bolo zaujímavé a deťom sa veľmi páčilo. Boli sme na takomto vystúpení prvýkrát. Potom prechádzame autom cez celú Konstancu a dostaneme sa do nášho dnešného cieľa, strediska Eforia Nord.

Takto to má vyzerať v Delte Dunaja
Takto to má vyzerať v Delte Dunaja (zdroj: AS)
Na návšteve v mikrorezervácii Delty Dunaja
Na návšteve v mikrorezervácii Delty Dunaja (zdroj: AS)
Delfinárium Konstanca
Delfinárium Konstanca (zdroj: AS)
Tuleň bol zábavný
Tuleň bol zábavný (zdroj: AS)

Letovisko Eforie Nord je druhé najväčšie stredisko na pobreží Čierneho mora v Rumunsku. Nachádza sa zhruba 14 km južne od mesta Constanţa a leží na rovnakej zemepisnej šírke ako Nice.

Ubytovanie máme v hoteli asi 10 minút od mora. Apartmán má dve izby, v každej telka a chladnička. Filipovi sa najviac páčila masážna sprcha s rádiom. Cena na 1 osobu a noc – 8,95 €.

Náš hotel v Eforie Nord
Náš hotel v Eforie Nord (zdroj: AS)
Sprcha s rádiom sa nám rátala
Sprcha s rádiom sa nám rátala (zdroj: AS)
Konečne pri mori!
Konečne pri mori! (zdroj: AS)

Okúpali sme sa konečne v mori a večer sa vyberieme do centra niečo zjesť. Reštaurácie sú celkom plné, tak musíme dlhšie hľadať. Našli sme nejakú samoobslužnú. Sú tu však tácky, ktoré ja z duše neznášam. Jedlo je chutné, tak zatnem zuby a aj tie tácky vydržím. Má to však dohru. Kamarát Igor si zo mňa odvtedy uťahuje, že v Rumunsku mi boli aj tácky dobré. Ďalší deň strávime pri mori. Teda ženy. Rezervovali si lehátka pod slnečníkom a dokázali tam stráviť celý deň. My s deťmi si cez obed radšej zájdeme pospať do klimatizovanej izby.

Pláž v Eforie Nord
Pláž v Eforie Nord (zdroj: AS)
Výhľad z balkóna
Výhľad z balkóna (zdroj: AS)

Ďalší deň pokračujeme popri pobreží smerom na juh do Bulharska. Na hranici sa chvíľu zdržíme. Colníci si vypisovali akúsi evidenciu. My sme boli hotoví raz – dva. Ale Igorovi napísali miesto Slovenska - Slovinsko a tak museli začať vypisovať odznova. Plánovanou zastávkou je Varna. Toto mesto nieslo v rokoch 1949 až 1956 názov Stalin (podobne ako Brašov). Navštívili sme nádhernú Katedrálu Nanebovstúpenia Panny Márie. Bola postavená pri oslavách nezávislosti Bulharska v rokoch 1880 až 1886. Je symbolom mesta a druhou najväčšou katedrálou v Bulharsku. Prejdeme sa mestom k pozostatkom Rímskych kúpeľov a ďalšiemu skvostu - kostolu sv. Anastázia. Komplex Rímskych kúpeľov zaberal plochu 7 000 m2 a bol postavený v 2. storočí p.n.l. Tieto verejné kúpele boli štvrtými najväčšími v Európe. Zanikli postupne v priebehu 3. až 4. storočia.

Katedrála Nanebovstúpenia Panny Márie vo Varne
Katedrála Nanebovstúpenia Panny Márie vo Varne (zdroj: AS)
Varna
Varna (zdroj: AS)
V centre
V centre (zdroj: AS)
Rímske kúpele
Rímske kúpele (zdroj: AS)
Takto vraj vyzerali
Takto vraj vyzerali (zdroj: AS)
Filip v kúpeľoch
Filip v kúpeľoch (zdroj: AS)
Vchod ku kostolu sv. Anastázia
Vchod ku kostolu sv. Anastázia (zdroj: AS)
Samotná budova kostola z roku 1602 je chránená vonkajším plášťom
Samotná budova kostola z roku 1602 je chránená vonkajším plášťom (zdroj: AS)

Pokračujeme pobrežím Bulharska do Nesebaru.

O tomto prekrásnom mestečku a všeličom inom sa môžete dočítať nabudúce.

Ak sa Vám moje články páčia, môžete ma podporiť svojim hlasom v súťaži Bloger roka 2017.

Ďakujem za Váš hlas.

Andrej Šverha

Som zvedavý a to ma „núti“ cestovať. Rád objavujem nové miesta a nových ľudí. Čo ma charakterizuje? Sú to tieto myšlienky: "Mali by sme byť šťastní, že žijeme v tejto krajine, a to za akýchkoľvek podmienok. Aj sociálne slabší majú to, čo v mnohých krajinách nemá 90 percent ľudí. Už v Užhorode, päť kilometrov od našich hraníc, je iný svet." A môj druhý rozmer je: "V roku 2018 publikoval časopis The Lancet štúdiu, na ktorej sa zúčastnilo viac ako milión účastníkov. Výsledok bol jednoznačný - jazda na bicykli je druhou z najlepších aktivít zameraných na odbúravanie stresu (prvou bol kolektívny šport). Cyklisti zažívali až o 21,6 percenta menej dní, keď boli v zlom duševnom rozpoložení ako tí, ktorí nešportovali vôbec." Zoznam autorových rubrík:  CykloturistikaCestovanieNezaradenéSúkromné