Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Andrej Šverha

Som zvedavý a to ma „núti“ cestovať. Rád objavujem nové miesta a nových ľudí. Čo ma charakterizuje? Sú to tieto myšlienky: "Mali by sme byť šťastní, že žijeme v tejto krajine, a to za akýchkoľvek podmienok. Aj sociálne slabší majú to, čo v mnohých krajinách nemá 90 percent ľudí. Už v Užhorode, päť kilometrov od našich hraníc, je iný svet." A môj druhý rozmer je: "V roku 2018 publikoval časopis The Lancet štúdiu, na ktorej sa zúčastnilo viac ako milión účastníkov. Výsledok bol jednoznačný - jazda na bicykli je druhou z najlepších aktivít zameraných na odbúravanie stresu (prvou bol kolektívny šport). Cyklisti zažívali až o 21,6 percenta menej dní, keď boli v zlom duševnom rozpoložení ako tí, ktorí nešportovali vôbec." Zoznam autorových rubrík:  CykloturistikaCestovanieNezaradenéSúkromné

Cykloturistika

Rakúske Alpy, láska na prvý pohľad

Andrej Šverha

Ak chcete rozosmiať Boha, povedzte mu o svojich plánoch. Tak by som začal moje rozprávanie.

• 26. júl 2023
  • Páči sa: 27x
  • Prečítané: 1 810x
Pohodovo Okolo Balatonu

Andrej Šverha

Po šiestich rokoch sa vraciam k tomuto najväčšiemu jazeru v strednej Európe, nazývanému aj Maďarské more. Na bicykloch.

• 25. jún 2022
  • Páči sa: 23x
  • Prečítané: 4 939x
  • 7
Cyklopotulky Považím na sklonku leta

Andrej Šverha

Je to kraj spojený s mojim detstvom. Pochádzala odtiaľ moja mama a tak som tu u starých rodičov trávil mnoho liet. Aj to bol jeden z dôvodov, prečo som naplánoval predĺžený cyklovíkend v okolí Nového Mesta nad Váhom.

• 19. okt 2020
  • Prečítané: 2 872x
  • 2
Oravskou divočinou do Poľska na otočku

Andrej Šverha

Plán bol skvelý. Zbalíme veci do auta, bicykle pripevníme na zadný nosič a čakajú nás krásne štyri dni na Orave. Ale všetko bolo inak.

• 24. aug 2020
  • Prečítané: 3 956x
Spišská Magura. Aj v Tatrách, aj nie

Andrej Šverha

Plánovali sme to veľmi dlho a ešte dlhšie odkladali. Teraz to malo vyjsť. Miro, Tomáš a ja máme vyraziť v piatok na jednodňovku do aktuálne preplnených Tatier. Ale všetko je inak.

• 10. aug 2020
  • Prečítané: 2 841x
  • 0
Silická planina – tichá krása na bicykli

Andrej Šverha

Posledný septembrový deň sme sa vybrali poznávať krásy Slovenského krasu. Predpoveď je vynikajúca a naplnila sa do bodky. Našim cieľom je Silická planina. Ideme vo dvojici s Mirom.

• 4. okt 2018
  • Prečítané: 2 236x
  • 4
Aké ťažké je prežiť chlapský víkend na Ukrajine

Andrej Šverha

Mal to byť oddychový a pohodový predĺžený víkend na Zakarpatskej Ukrajine. Takto sme si to naplánovali. Sedem statočných: Gabi, Milan, Marek a Marek, Ľudo, Jozef a ja. Skutočnosť bola trochu drsnejšia. Ale pekne poporiadku.

• 27. sep 2018
  • Prečítané: 9 424x
  • 22
Kam sa to trepeš? Do sedla Trepeš

Andrej Šverha

Naokolo zúri krutá zima a ja sa už neviem dočkať jari. Tak trochu nostalgicky spomínam na posledný jesenný cyklovýlet. Kde sú tie krásne, farebné a hlavne teplé dni? Ak ste už na ne zabudli, ponúkam vám krátke pripomenutie.

• 27. feb 2018
  • Prečítané: 853x
Sme králi Šumavy

Andrej Šverha

Konečne je to tu. Dlho plánovaná etapa po známych miestach Šumavy. Tešíme sa, že konečne na vlastné oči uvidíme zákutia, ktoré sme obdivovali v seriáli Policie Modrava. Tentokrát vyrážame z výšky 900 m.n.m., z obce Lipka.

• 28. dec 2017
  • Prečítané: 978x
Šumava a Strakonický dudák

Andrej Šverha

Vimperk je krásne mesto, len tie kopce nám dávajú zabrať. Kemp je na kopci nad mestom a každý nákup je tak trochu ako horská etapa. Dole sa zvezieme ešte hladní, ale ak máme vyšliapať späť musíme sa aspoň trochu posilniť :)

• 17. dec 2017
  • Prečítané: 796x
Očarení Českým Krumlovom

Andrej Šverha

Putujeme na bicykloch po zemích Českých. Od Prahy po České Budějovice sme šli v dvojici, tu sa k nám pripojil aj Fillip. Tak nech ho trochu preveríme v akej je kondícii pokračujeme do Krumlova na bicykloch.

• 2. dec 2017
  • Prečítané: 1 399x
  • 1
Hluboká a Budějovice zo sedla bicykla

Andrej Šverha

So Soňou už piaty deň spoznávame krásy Česka na bicykloch a konečne sme dorazili do južných Čiech. V predchádzajúcej časti sme si pozreli Tábor a momentálne sme v Českých Budějoviciach.

• 21. nov 2017
  • Prečítané: 1 145x
Peklo Stredočeského kraja

Andrej Šverha

Názov som odvodil od slávnej monumentálnej klasiky Paríž – Roubaix. Nám dnešná etapa od priehrady Slapy do Tábora tak pripadala.

• 28. okt 2017
  • Prečítané: 1 219x
Južné Čechy na bicykli. Pražský prológ: proste psychiatria

Andrej Šverha

Po našej prvej cyklodovolenke popri Dunaji v Rakúsku, som tentokrát naplánoval za náš cieľ južné Čechy. Deti som navnadil na krásne scenérie zo seriálu Policie Modrava a tak boli ochotné zvládnuť aj nejaké tie kopce na Šumave.

• 14. okt 2017
  • Prečítané: 4 733x
  • 9
Liptovské pastorále

Andrej Šverha

Posledný septembrový deň sa vyberieme vo dvojici s Mirom na Liptov. Naposledy sme tu boli na bajkoch na Čiernom Váhu. Dnes obídeme Liptovskú Maru, ale tak trochu zoširoka. Najprv popod Nízke Tatry a potom sa zvrtneme na sever.

• 2. okt 2017
  • Prečítané: 1 203x
  • 8
Čergov na sklonku leta

Andrej Šverha

Mám rád cyklovýlety do pohoria Čergov. Je tam síce náročný terén, ale krásna príroda a tie výhľady stoja za to. Nedávno som sa dočítal o novo otvorenej cyklotrase z Drienice na Lysú. Pomenovali ju Šomská cyklodrážka.

• 21. sep 2017
  • Prečítané: 1 264x
Z Václaváku do Tatier za 10 minút

Andrej Šverha

Nie nejdem písať o hyperloope. Václavák je križovatka cykloturistických trás v Levočských vrchoch. A naozaj stačí prejsť len kúsok a máte krásny výhľad na štíty Tatier.

• 10. sep 2017
  • Prečítané: 1 747x
  • 0
Južná Morava je krajom vína a cyklistov

Andrej Šverha

Sme na Južnej Morave a základňu sme si urobili v kempe medzi Břeclavou a Lednicami. Odtiaľ vyrážame na naše cyklopotulky týmto nádherným krajom. Striedajú sa tu asfaltové povrchy (asi väčšina), so šotolinou a lesnými cestičkami.

• 31. aug 2017
  • Prečítané: 1 566x
  • 31
Južná Morava, ozajstný raj cyklistov

Andrej Šverha

Posledné tri roky sme strávili s deťmi časť leta na bicykloch. Stále nás to láka a tak sme sa vybrali tentokrát na Južnú Moravu. Vábia nás tam nespočetné cyklotrasy, pamiatky a vínne pivničky. Bude to tentoraz chlapská jazda.

• 23. aug 2017
  • Prečítané: 7 216x
Neziderské jazero ako bonus

Andrej Šverha

Kto sleduje naše putovanie popri Dunaji v Rakúsku vie, že sme šťastne dorazili do Viedne. Deti rozhodli, že to ešte nemôže byť koniec a tak ideme k Neziderskému jazeru.